.

 

Carlsberg Polska chce z humorem edukować o zrównoważonym rozwoju

dodano: 
22.04.2024
komentarzy: 
0

W kwietniu 2024 roku Carlsberg Polska opublikował raport ESG za 2023 rok. Firma postanowiła zainteresować tematem zrównoważonego rozwoju nie tylko ekspertów, ale także swoich interesariuszy, konsumentów i lokalnych mieszkańców. W tym celu w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który ma za zadanie przyciągnąć uwagę i zaintrygować odbiorców. 

Carlsberg Polska zaprosił do współpracy polskiego rysownika – Piotra Jedlińskiego, autora popularnego cyklu rysunków satyrycznych Ptaszek Staszek. W cyklu grafik ptaszek, główny bohater, będzie z humorem edukował o ważnych środowiskowo i społecznie tematach. Rozwiązanie to umożliwia marce przekazywanie odbiorcom informacji o skomplikowanych projektach w ciekawy sposób oraz budowanie zaangażowania wokół odpowiedzialnościowych działań firmy.

Firma w komunikacie prasowym przekazuje, że dostępność wody staje się coraz mniejsza. Celem Carlsberg Polska jest „ZERO marnowania wody”, co wiąże się z dążeniem do minimalizacji jej zużycia w procesie warzenia i rozlewu piwa. W 2023 roku marka ograniczyła zużycie wody o 240 tys. m3, czyli ponad 96 basenów olimpijskich. Do osiągnięcia takiego wyniku przyczyniły się m.in. modernizacja linii rozlewniczej B3 w Browarze Okocim, zamykanie obiegów wody i jej odzysk w kolejnych procesach. 

Szklana butelka zwrotna jest najbardziej ekologicznym opakowaniem na napoje i może być wypełniona nawet 20 razy. Ponadto, w 71 proc. powstaje ona ze szklanej stłuczki, czyli surowca wtórnego. Blisko 1/3 wolumenu piw Carlsberg Polska jest sprzedawana w butelce zwrotnej, a w 2023 roku 93 proc. z nich wróciło do browarów i zostało ponownie napełnionych. Firma zachęca konsumentów do oddawania butelek, bowiem ich zwrotność ma bardzo duży wpływ na ślad węglowy – czytamy w informacji. 

Jak podkreśla firma, Carlsberg Polska aktywnie edukuje na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i działa na rzecz eliminacji pijanych kierowców z polskich dróg. Zasięg kampanii „Trzeźwo myślę”, promowanej hasłem „Nigdy nie jedź po alkoholu. Ruszaj tylko na trzeźwo”, wyniósł ponad 51 mln. Marka wprowadziła także 100 proc. kontroli trzeźwości wszystkich kierowców wyjeżdżających i wjeżdżających z Browarów Bosman, Kasztelan oraz Okocim.

„Kontrolujemy wszystkich kierowców – pracowników, przewoźników, podwykonawców, gości i innych interesariuszy. Miesięcznie realizujemy około 10 tys. kontroli. To jest realne działanie na rzecz bezpieczeństwa na drogach, bo już udało nam się wyeliminować kilku nietrzeźwych kierowców. Dzielimy się tym doświadczeniem, zachęcając do podobnych działań innych przedsiębiorców. Wspólnie możemy dążyć do celu ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i ZERO wypadków” – mówi Dariusz Krasoń, dyrektor ds. logistyki Carlsberg Polska. (ao)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin